Stellantis pohrozil, že nerentabilné značky dostanú stopku. Ktorá zo 14 automobiliek to bude?
3m čítanie

Stellantis pohrozil, že nerentabilné značky dostanú stopku. Ktorá zo 14 automobiliek to bude?

Áno, presne 14 automobiliek združuje konglomerát Stellantis, no nie všetky sú rentabilné, tvrdí generálny riaditeľ, Carlos Tavares.

Ak náhodou neviete, čo všetko patrí do tejto skupiny, tak je to: Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo a Maserati. Toto obrovské „združenie“ vzniklo začiatkom roka 2021, kedy sa skupina PSA zlúčila s Chrysler Automobiles.

Emmanuel Macron
Carlos Tavares, CEO Stellantis

Avšak, podľa slov generálneho riaditeľa by sa mala táto masívna zostava v budúcnosti zjednodušiť. Carlos Tavares povedal (zdroj: Reuters), že „nerentabilné značky budú ukončené. Ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú. Je to jednoduché.“

Experti z priemyslu na margo tohto vyhlásenia predpovedajú, že najväčšiemu riziku sú vystavené značky Maserati, Lancia a DS, ktoré by sa mohol snažiť Stellantis predať. Toto sú však iba dohady, no naopak, zrejmé je, že niektoré značky sa tomuto ohrozeniu úplne vyhýbajú, ako napr. Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep a Ram. Okrem toho sa špekuluje aj nad tým, či si Stellantis ponechá v portfóliu Dodge a Chrysler, čo aktuálne nie sú veľmi lukratívne značky – s ohľadom na portfólio nových automobilov.

Stellantis
Stellantis

Stellantis je štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete, ale správa toľkých značiek automobilov sa v čoraz konkurenčnejšom odvetví ukazuje ako extrémne zložitá. Akcie v tomto roku klesli doposiaľ o 22% po slabších finančných výsledkoch, ako sa očakávalo v prvej polovici roku 2024. Upravený prevádzkový zisk sa prepadol o 40% – predovšetkým kvôli severoamerickému trhu. Čisté výnosy klesli o 14%, zatiaľ čo čistý zisk klesol až o 48%.

V Severnej Amerike klesol predaj o18% v porovnaní s prvým polrokom 2023. Stellantis uvádza, že dodávky áut boli nižšie, pretože štyri modely boli ukončené (Dodge Charger a Challenger + Jeep Renegade a Cherokee). Okrem toho boli nižšie aj predaje Ram 1500. Naopak, na strednom východe a v Afrike vzrástli dodávky o tri percentá, predovšetkým vďaka strojnásobeniu predaja Fiatu.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj: